giati-den-prepi-na-katanalonete-galaktokomika-proionta
Posted in ΔΙΑΦΟΡΑ
11 Φεβρουαρίου, 2022

Γιατί δεν πρέπει να καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα;

Μερικοί άνθρωποι επιλέγουν να μην καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα. Αυτά τα άτομα μπορεί να ακολουθούν μια συγκεκριμένη δίαιτα, όπως vegan, να ελπίζουν να μειωθεί η ακμή, έχουν αλλεργία ή ευαισθησία στη λακτόζη (το σάκχαρο του γάλακτος) ή στην καζεΐνη (την πρωτεΐνη του γάλακτος), έχουν ανησυχίες σχετικά με τις μεθόδους εκτροφής γαλακτοκομικών προϊόντων και τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, έχουν ανησυχίες σχετικά με την πιθανότητα το γάλα να περιέχει ορμόνες, όπως τα οιστρογόνα.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι είναι το μόνο είδος που συνεχίζει να πίνει γάλα μετά τον απογαλακτισμό, υπονοώντας ότι η κατανάλωση γάλακτος είναι αφύσικη και περιττή.

Ορμόνες στο γάλα

Μερικοί άνθρωποι ανησυχούν ότι οι ορμόνες στο γάλα των γαλακτοκομικών, συμπεριλαμβανομένων των οιστρογόνων και των αυξητικών ορμονών, μπορούν να τους επηρεάσουν αρνητικά.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ποντίκια που κατανάλωναν υψηλές συγκεντρώσεις οιστρογόνων στο γάλα υπέστησαν ορμονικές αλλαγές. Ωστόσο, σημειώνουν ότι τα επίπεδα των οιστρογόνων ήταν πολύ υψηλότερα από αυτά που εμφανίζονται συνήθως στο αγελαδινό γάλα.

Οι επιστήμονες δεν έχουν βρει ακόμη στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι οι ορμόνες στο γάλα των γαλακτοκομικών μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τον άνθρωπο.

Καρκίνος

Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι η υψηλή πρόσληψη γάλακτος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου των ωοθηκών. Ωστόσο, οι λόγοι για αυτό παραμένουν ασαφείς.

Τα άτομα που δεν επιθυμούν να καταναλώνουν γάλα μπορούν να επιλέξουν από μια σειρά εναλλακτικών γαλακτοκομικών.

Αλλεργίες, δυσανεξίες και ευαισθησίες

Πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν γάλα χωρίς να αντιμετωπίζουν αρνητικές επιπτώσεις. Ωστόσο, άλλοι μπορεί να έχουν ανεπιθύμητη αντίδραση.

Αλλεργία στο γάλα

Η αλλεργία στο γάλα διαφέρει από τη δυσανεξία στη λακτόζη. Εάν ένα άτομο με αλλεργία στο γάλα πιει γάλα, θα έχει μια ανώμαλη ανοσολογική αντίδραση, κατά την οποία το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος παράγει αλλεργικά αντισώματα όπως η ανοσοσφαιρίνη Ε.

Για αυτούς τους ανθρώπους, η κατανάλωση γάλακτος μπορεί να οδηγήσει σε εμετό, διάρροια, κνίδωση και αίμα στα κόπρανα.

Μια σοβαρή αλλεργική αντίδραση μπορεί να προκαλέσει ξαφνικό αναφυλακτικό σοκ, το οποίο μπορεί να είναι θανατηφόρο. Εάν ένα άτομο αρχίσει να εμφανίζει πρήξιμο ή δυσκολία στην αναπνοή αφού έρθει σε επαφή με ή καταναλώσει γάλα, χρειάζεται επείγουσα ιατρική φροντίδα.

Όσοι έχουν αλλεργία στο γάλα θα πρέπει να αποφεύγουν το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το βούτυρο, ο ορός γάλακτος, το γιαούρτι και το τυρί.

Δυσανεξία στη λακτόζη

Μερικοί άνθρωποι δεν παράγουν αρκετό ένζυμο που ονομάζεται λακτάση και αυτό μπορεί να τους δυσκολέψει την πέψη του γάλακτος. Η λακτάση διασπά τη λακτόζη, η οποία είναι ένα σάκχαρο στο γάλα. Μερικές φορές, αυτό μπορεί να είναι ένα προσωρινό πρόβλημα, για παράδειγμα λόγω μόλυνσης.

Για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, η κατανάλωση γάλακτος μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα, μετεωρισμό ή διάρροια.

Ωστόσο, τα επίπεδα δυσανεξίας στη λακτόζη διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Μερικοί μπορεί να είναι σε θέση να ανεχθούν προϊόντα με χαμηλά επίπεδα λακτόζης, όπως το γιαούρτι και τα σκληρά τυριά, ενώ άλλοι μπορεί να μην μπορούν να ανεχθούν ούτε μια σταγόνα γάλακτος στον καφέ τους.

Το γάλα χωρίς λακτόζη έχει προσθέσει ένζυμα που βοηθούν στην πέψη της λακτόζης. Αυτό μπορεί να διευκολύνει ή να εξαλείψει αυτά τα συμπτώματα.

Ευαισθησία σε καζεΐνη

Η καζεΐνη είναι μια πρωτεΐνη στο γάλα. Για άτομα με ευαισθησία στην καζεΐνη, η κατανάλωση γάλακτος μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή στο πεπτικό σύστημα και σε όλο το σώμα.

Όποιος υποψιάζεται ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορεί να προκαλούν συμπτώματα μπορεί να μιλήσει με έναν διαιτολόγο. Το να δοκιμάσετε μια δίαιτα αποβολής ή να υποβάλλετε σε τεστ ευαισθησίας στα τρόφιμα μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε εάν είναι κατάλληλη ή όχι μια δίαιτα χωρίς γαλακτοκομικά.

Συμπέρασμα

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη μπορούν να αποτελέσουν υγιεινή προσθήκη σε οποιαδήποτε δίαιτα, αρκεί το άτομο να μην έχει αλλεργία ή δυσανεξία.

Το γάλα παρέχει πρωτεΐνες και μια σειρά από βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένου του ασβεστίου, το οποίο είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των οστών. Ωστόσο, άλλα τρόφιμα μπορούν επίσης να παρέχουν αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

Οι ειδικοί συνιστούν στα άτομα που διατρέχουν κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και σε όσους επιδιώκουν να ελέγξουν το βάρος τους να αποφεύγουν την κατανάλωση γάλακτος με πλήρη λιπαρά.

Τα αρωματισμένα γάλατα μπορεί να περιέχουν υψηλά επίπεδα ζάχαρης ή τεχνητά γλυκαντικά, συνδετικά, χρωστικές και άλλα συστατικά. Αυτά δεν είναι συνήθως μια υγιεινή επιλογή.

Όποιος επιθυμεί να πιει γάλα αλλά δεν είναι σίγουρος αν είναι καλή ιδέα μπορεί να μιλήσει με το γιατρό του ή με έναν διαιτολόγο. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα τροφών και ποτών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά που παρασκευάζονται από ή περιέχουν γάλα.

Ως επί το πλείστον, συνδέονται με πολλά οφέλη για την υγεία. Ωστόσο, τα στοιχεία παραμένουν ασαφή τόσο όσον αφορά τα οφέλη όσο και τα πιθανά μειονεκτήματά τους.

Επιπλέον, οι περισσότεροι άνθρωποι γίνονται δυσανεκτικοί στη λακτόζη και δεν μπορούν να ανεχθούν κάποια στιγμή τα γαλακτοκομικά.

Εάν μπορείτε να ανεχτείτε τα γαλακτοκομικά προϊόντα και να τα απολαύσετε, θα πρέπει να νιώθετε άνετα να τα καταναλώνετε.

Διαβάστε περισσότερα για τα γαλακτοκομικά προϊόντα:

Tagged with: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Comments & Reviews

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

*